ONO ŠTO UČINITE UMJESTO SVOG DJETETA, VJERUJTE, UČINILI STE PROTIV NJEGA!
Uroš Petrović poznat je kao pisac knjiga za djecu i mlade koje razmrdavaju vijuge i pomjeraju granice u suvremenoj literaturi.
S dr Rankom Rajovićem stvorio je i tzv. NTC sustav učenja, posvećen je
radu s odgojiteljima, nastavnicima i roditeljima na razvijanju
darovitosti kod djece i poboljšanju pristupa obrazovanju.
Najinspirativnije misli koje mogu biti od koristi roditeljima i onima
koji rade s djecom – odgojiteljima, učiteljima i nastavnicima su:
1. Sve što učinite umjesto svog djeteta, učinili ste protiv njega.
2. Uvažavajte i podržavajte odgajatelje i učitelje, oni utiru najvažnije staze!
3. Prezaštićivanje je izravno upereno protiv djeteta, bomba s odloženim
ali dugoročnim učinkom. Prepreke i problemi pokreću. Tamo gdje je sve
taman, izostaju stimulansi za razvoj.
4. Ako pristupanje gradivu nije makar malo zanimljivo, obrazovanje se ne
događa. U suprotnom, nema granice u tome što, kako brzo i uspješno
dijete može savladati.
5. Dječja radoznalost je neograničeni izvor obnovljive energije. Umijemo
li je pridobiti za željene ciljeve i tu moćnu silu iskoristiti za
napredak?
6. Otkrivanje je važnije od otkrića. Trenutak otkrića pravog odgovora nije ni blizu toliko važan koliko put do njega.
7. Nitko razdoblje do šeste godine života ne shvaća primjerenim za
ozbiljno obrazovanje, a on je najvažniji. Tada se dijete obrazuje kroz
igru.
8. Kad utihne igra, sve ostalo izgubi boju. Mislim da onaj tko se
prestane igrati, bilo da radi kao predsjednik države ili šumar
pripravnik, ima veliki problem.
9. Samo jedna vrsta inteligencije ne znači mnogo. Jako su važni i drugi
vidovi inteligencije, a ima ih puno. Što znači jedna savršeno naštimana
žica na gitari? Ako su ostale loše, akord će zvučati nesnosno.
10. Paradoksalno, u vrijeme ekspanzije 3D tehnologije, avanture
odrastanja djece svode se sve više na 2D, na ekrane. Mi smo imali 3D
djetinjstvo, ekrani su tada bili sputani. Analogijom, možda je ovo danas
sputano djetinjstvo!
11. Nema iskoraka bez date mogućnosti da se on napravi, i nema velikih avantura bez prvog koraka.
12. Najveća avantura koja se može dogoditi je ona koja se dogodi u
mozgu. Dijete koje ne čita u ranom djetinjstvu, u nižim razredima
osnovne škole, neće imati bogat riječnik. Dijete koje nema bogat
rječnik, neće moći obavljati mnoga zanimljiva i lijepa zanimanja u
životu.
13. Ono zbog čega sam tužan je što djeca danas imaju vrlo malo igre
vani, što rijetko vidim razbijena koljena, što nestaju stare igre …
Dijete koje ne hoda po ivičnjaku pločnika neće razviti centar za
ravnotežu, dijete koje je skroz zaštićeno neće napredovati.
14. Odrasli imaju mnogo više obrazovanja i iskustva, ali imaju mnogo manje mašte i hrabrosti.
15. Ja nisam protiv toga da se djeca upoznaju s računalima i
tehnologijom, ali je umjerenost jedna velika vještina i vrlina. Pola
sata do 45 minuta – je najviše što dijete smije provesti pred ekranom.
16. Baviti se svojim djetetom – može li se na pametniji i smisleniji
način uopće provoditi vrijeme? Ne postoji važniji posao od bavljenja
djecom.
17. Jedan sat igranja video igrica – to je nekoliko tisuća pokreta
manje. A svaki pokret manje koji dijete napravi jeste gubitak za razvoj
mozga.
18. Mozak razumije samo jedan jezik – ono što dijete radi. Dijete mu svojom djelatnošću priopćava što da razvije.
19. Mi se kao roditelji polomimo da nam djeca što brže prohodaju i progovore, a onda im govorimo – šuti, sjedi i budi miran.
20. Sve u životu vrijedi upravo onoliko koliko si se pomučio da do toga dođeš.
(detinjarije.com/atma.hr)
0 komentari: